Blog

Nieuw design en indeling van de Facebook bedrijfspagina

21 juli 2016

Facebook heeft de indeling en het design van de bedrijfspagina veranderd. De belangrijkste veranderingen leest u hier. 

#01: De profielfoto en teksten zijn verdwenen uit de omslagfoto
Wij zijn blij, de omslagfoto kan vanaf vandaag goed benut worden! We hoeven geen rekening meer te houden met allerlei vlakken die voorheen niet zichtbaar waren bij de overzichtspagina. Het nadeel is dat veel bedrijven de profielfoto juist heel leuk in de omslagfoto verwerkt hadden. Hier moet iets nieuws op bedacht worden. Voor ons een mooie klus om op te pakken voor onze eigen pagina maar ook voor onze klanten.

#02: De call-to-action staat prominenter in beeld
Door een prominente call-to-action wordt de kans vergroot dat er actie wordt ondernomen om bijvoorbeeld contact op te nemen met uw bedrijf, een boeking te plaatsen of te shoppen binnen uw webshop. 

#03: De tabs zijn verplaatst naar de linkerkant en de bedrijfsinformatie is verplaatst naar rechts
Dit maakt de pagina een stuk overzichtelijker en informatie is veel makkelijker vindbaar.

#04: De Vind ik leuk knop is verplaatst
U vindt ‘m niet langer in de omslagfoto maar eronder.

#05: Statistieken staan direct boven in beeld op uw pagina
Zo bent u meteen op de hoogte van hoe uw pagina deze week presteert ten opzichte van de week daarvoor. Kan confronterend zijn als het even iets minder gaat, maar het is ook weer een stimulans om het beter te doen. Nog beter.

Na deze aanpassingen van de Facebook bedrijfspagina is er werk aan de winkel! Voeg uw diensten toe, pas uw omslagfoto aan en optimaliseer uw pagina. Komt u er niet uit of heeft u hier geen tijd voor door alle drukte? Laat het ons weten, wij gaan graag voor u aan de slag.