Blog

Tips voor zakelijk Facebook

12 april 2016

Voordat u aan de slag gaat met Facebook als zakelijk social media kanaal, is het belangrijk om uzelf af te vragen of dit interessant is voor uw bedrijf. Bent u actief binnen de B2C (business to consumer) of B2B (business to business) markt? Als u een bedrijf heeft wat consumenten als klanten heeft, dan biedt Facebook veel kansen en mogelijkheden. Richt u zich echter op de zakelijke markt, dan is het goed om uzelf af te vragen of u via Facebook uw doelgroep kunt bereiken. Is dit het geval? Dan kunt u gaan beginnen!

Allereerst is het belangrijk dat u vanuit een bedrijfspagina communiceert en niet vanuit een persoonlijke pagina. Hier vindt u hoe u een Facebook bedrijfspagina aanmaakt.

Content tips voor uw zakelijke Facebook pagina

  • Schrijf positieve berichten;
  • Gebruik afbeeldingen en video’s;
  • Ga de dialoog aan en werk aan de relatie met uw (potentiële) klant;
  • Laat het aantal likes niet leidend zijn voor de manier waarop u uw Facebook pagina inricht. Het is beter om minder likes te hebben met (potentiële) klanten dan heel veel likes zonder dat deze mensen daadwerkelijke interesse hebben in uw bedrijf;
  • Wees creatief in de berichten die u plaatst. Zorg dat dit niet alleen over uw producten en diensten gaat, maar probeer ook het verhaal van uw bedrijf te vertellen;
  • Plaats in uw bericht een link naar uw website. U kunt de link inkorten via bit.ly. Let er wel op dat u niet in al uw berichten een link plaatst, dit kan als storend worden ervaren door uw volgers;
  • Plaats niet teveel berichten, afhankelijk van uw branche is 4 berichten per dag op Facebook een maximum (dit is al heel veel). Een paar berichten per week is vaak al voldoende om betrokkenheid te creëren en mensen te bereiken. Voor het schrijven van content voor uw Facebook pagina kunt u gebruik maken van onze opzet voor een contentkalender. Vraag er gerust naar!


Hulp nodig bij het effectief inzetten van social media voor uw bedrijf?
Neem contact met ons op, we helpen u graag.